Заробив ІКС – новий показник Яндекса

Заробив ІКС - новий показник Яндекса

Конкретні чинники, за якими вважається ІКС, Яндекс не перераховує, але для нової метрики важливо, щоб сайт був корисний і відповідав на запити користувачів.

Будуть враховуватися трафік, інші дані з Яндекс.Метрики, присутність на інших майданчиках Яндекса: Картах, Маркеті, Дзене. Це потрібно, щоб Яндекс краще розумів бізнес, який представлений на сайті, і виходячи з цього формував оцінку якості.

«При розрахунку ІКС ми маємо намір використовувати всілякі наявні у нас дані як про сайті, так і про що стоїть за ним бізнесі. Ці дані можуть бути отримані як в програмі Пошук, так і з будь-яких інших сервісів Яндекса: наприклад, Метрики, Карт, Дзена і так далі. У міру обліку цих даних алгоритм розрахунку ІКС буде змінюватися. Тому зараз ми представляємо його у вигляді бети ».

Яндекс.Вебмайстер

Яндекс рекомендує стежити за динамікою ІКС. Чим вище показник, тим краще для користувачів, а значить – і для сайту. Щоб ця динаміка була позитивною, веб-ресурс повинен максимально відповідати запиту користувача, тобто при розрахунку ІКС в першу чергу будуть враховуватися поведінкові чинники. Для ІКС не важлива тематика сайту, комерційний він чи інформаційний, для всіх вважається однаково.

Присутність сайту на інших майданчиках Яндекса (Картах, Дзен або Маркеті) теж буде враховуватися пошуковою системою при визначенні ІКС. Показник буде формуватися незалежно від тематики сайтів, крок такий же, як і у тИЦ – 10, 20 і далі по зростаючій. ІКС не спиратиметься виключно на посилання. При цьому інші показники з Яндекс.Метрики матимуть значення, наприклад, трафік.

Якщо Яндекс виявить, що власник сайту намагається якось впливати на ІКС, то може і зовсім обнулити показник. Те ж саме буде з сайтами, на яких він виявить проблеми з безпекою.

Який ІКС буде у дзеркал сайту

Чи буде поширюватися показник ІКС сайту на його дзеркала? Можливі два варіанти в залежності від доменного імені:

Доменні імена дзеркал однакові.
Показник ІКС неголовне дзеркала сайту буде таким же, як у головного дзеркала.
Доменні імена дзеркал різні.
Показники ІКС можуть відрізнятися.

Оновлювати ІКС Яндекс планує приблизно раз на місяць. Там же в вебмайстрів можна додати іконку ІКС на свій сайт. Для цього потрібно знайти в Налаштування – ІКС, і отриманий код вставити в HTML-код сайту.

 

Яндекс.Вебмайстер може не показувати ІКС з трьох причин:

Помилка в адресі сайту.
Просто перевірте, раптом помилилися в адресі.
Сайт не бере участі в пошуку.
Потрібно перевірити, підтверджені чи права на сайт в вебмайстрів і подивитися розділ Діагностики, можливо, у сайту є порушення.
Сайт новий і ІКС просто ще не пораховано.
Потрібно почекати, поки до нього добереться алгоритм Яндекса.

Чому прибрали тИЦ

тИЦ (Тематичний індекс цитування) існує з 1999 року, він відображав авторитетність сайту в Яндекс на основі його посилальними. Тобто чим більше сайтів схожої тематики посилаються на ресурс, тим він авторитетніше.

Але сайт може бути якісним або неякісним не за кількістю посилань на ньому, а по багатьом факторам. Могло бути так, що в топі виявлялися сайти з мінімальним тИЦ, а ресурси з високим показником знаходилися на останніх місцях. Був потрібен якийсь новий, більш ясний показник, тому Яндекс ввів ІКС.

ІКС – НЕ наступник Тіца, він говорить про якість, а не про посилальними. Якщо у сайту був високий тИЦ, це не означає, що ІКС буде також високим.

Як підвищити ІКС

Якщо у сайту виявився невеликий ІКС, варто звернути увагу на показники якості, які важливі Яндексу.

Розмістити сайт на ресурсах Яндекса:
потрапити в Карти, Маркет, завести блог на Дзене, попрацювати з рейтингом організації, який зараз відображається в розширених сниппета.
Працювати над залученням трафіку на сайт. ІКС не залежить тільки від трафіку, але високий трафік говорить про те, що сайт користується інтересом.
Порівняти свій сайт з сайтами конкурентів, у яких ІКС більше, і зрозуміти, чому вони здаються якісніше. Звернути увагу в тому числі на юзабіліті і дизайн.

Чи є кореляція ІКС з іншими факторами

ІКС вважається по багатьом факторам, але цікаво, чи є якась особлива зв’язок між окремими факторами і новим показником метрики.

Деякі seo-фахівці вже порівнюють показники і висувають гіпотези.
Наприклад, що важливо кількість брендових запитів, тому що високий ІКС виявився у сайтів з високим брендовим Тайпей-ін трафіком.
А також що ІКС сильно пов’язаний з відвідуваністю сайту.

Але це тільки гіпотези, які поки не можна підтвердити.