Як замовити сайт і не пустити гроші на вітер

Як замовити сайт і не пустити гроші на вітер

Наша нова стаття розповість вам про те, як правильно співпрацювати з веб-студією і отримати від цієї співпраці максимальний результат.

Відразу скажемо, що, оскільки робота над ТЗ йде як з боку клієнта, так і з боку розробника, рекомендації присутні для обох сторін. У цій статті ми розглянемо рекомендації замовнику. У наступній статті ми обов’язково розглянемо рекомендації для виконавця.

Що робити, якщо Виконавці, яким ви замовили сайт, «залажали» проект?

Для початку визначимося – що таке успішний проект? Це проект, який протягом планового терміну як мінімум окупив витрати на нього. Усе. Включно з орендою хостингу і зарплату вашого менеджера, який наповнює сайт.

Отже: Якщо ви не можете порахувати дохід від проекту або суму витрат, або якщо проект не окупається, вітаємо, вам його «залажалі».
Ви, звичайно, можете звинуватити розробників в некомпетентності, змінити їх, судитися з ними. Але за нашими даними в переважній більшості випадків це точно не приведе до успішного складання проекту в термін. Більш того, звернувшись до інших виконавців, ви з високим шансом отримаєте ту ж ситуацію.

Справа в тому, що хороший, підкований замовник може домогтися потрібного результату навіть від поганої веб-студії, по суті виступаючи організатором робіт для погано злагодженої команди. А малодосвідчений замовник, який вважає, що, «ви професіонали, так зробіть мені добре» не отримає потрібного результату навіть звернувшись в круту компанію.
Це важливо: Щоб гарантовано отримати потрібний результат ви повинні професійно замовити сайт.

Що потрібно зробити, щоб професійно замовити сайт?

1. Припиніть вважати що сайт робиться для вас.

З цим парадоксом не може впоратися більшість клієнтів. «Як же так, я плачу гроші! Сайт повинен подобатися мені! »Забудьте. Всім начхати, чи подобається ваш сайт вам, вашій дружині або відділу вашої компанії. Сайт повинен подобатися його відвідувачам. Думка вашої дружини або сестри можна враховувати тільки в тому випадку, якщо ви вирішили заробляти гроші саме на них.

2. Добре, дуже добре уявіть вашого клієнта.

Чорт забирай, ми взагалі не розуміємо, як деякі компанії працюють і не знають хто купує їхні послуги. Пам’ятайте попередній пункт? Як ви плануєте визначити хороший або поганий сайт якщо не знаєте кому він повинен сподобатися?

3. Припиніть вважати програмістів розумними.

Без жартів. Кожна людина розумний в рамках своєї компетенції. Я добре програмую на PHP, але коли треба побілити стіни – дурень дурнем. Пояснюйте свій бізнес, свою задачу, схему роботи, свою специфіку. У вас не питають? Все одно пояснюйте. Відмовляються слухати? Приходьте в офіс компанії і вбивайте по одному програмісту, поки менеджер вас не вислухає.

4. Запам’ятайте: програмування – всього лише 30% від роботи над проектом.

Програмістів на ринку зараз багато. Ви легко знайдете найрізноманітніших. Але вашим клієнтам глибоко перпендикулярно, наскільки добре продумана база даних або архітектура програми. Тим більше, більшість проектів в інтернеті, з точки зору програмування, – це відносно прості, типові речі. Ваших клієнтів може залучити тільки грамотна маркетингова політика в сукупності з продуманим SEO. Затримати їх на сайті і забезпечити конверсію може тільки продуманий інтерфейс. Грамотно відобразити всі нюанси вашого бізнесу в вашому сайті може тільки досвідчений аналітик. Ніколи. Ніколи не замовляйте сайт, поки над вашою концепцією не взяли участі різнопланові фахівці і не склали ці документи.

5. ТЗ без маркетингового аналізу, прототипів ВСІХ інтерфейсів, SEO-звіту і докладного, конкретного, недвозначного опису кожної функції дійсно просто папірець.

Можете її викинути. Чому? Дивіться попередній пункт. Більш того, вам необхідно змиритися з наступними фактами:
Ні, ви не можете самі скласти маркетинговий аналіз. Навіть якщо ви 20 років працювали маркетологом в «Ельдорадо». У веба своя специфіка, ви повинні мати досвід саме в цій сфері.
Ні, ви не можете самі створити прототипи інтерфейсів. Хоча б тому що це групова робота. В якій обов’язково беруть участь: технічний фахівець, дизайнер, менеджер, маркетолог, сео-фахівець. Якщо у вас в групі немає, наприклад, технічного фахівця, то ви ризикуєте розробити інтерфейс, реалізація якого буде вимагати непропорційно великих грошей і зусиль.
Ні, ви не можете скласти самі SEO-звіт. Втім, в цьому зазвичай більшість клієнтів не сумнівається.
І нарешті: ні, ви не можете самі написати ТЗ. Тому що докладний опис для вас, для програміста і для суду (в разі критичної ситуації) – це три великі різниці. Коротше, припиняйте шукати погані, що не працюють способи здешевлення проекту і займіться чимось корисним.

6. Уважно вичитуйте надсилається документацію і несіть відповідальність за ключові рішення.

Бізнес робите ви. У веб-студії або програміста свій бізнес, зі своїми законами, які можуть бути не просто відмінні, а й суперечити законам вашого. Обов’язок веб-студії – надати вам інформацію, яка міститься в ТЗ і звітах. А ваш обов’язок – прийняти підсумкове рішення і донести його до компанії-виконавця. Не забувайте про це.

Де ж щастя?

Щастя настає тоді, коли ви, витративши гроші, сили і час, будете спостерігати за успішним результатом своєї праці. Тому що нічого не буває краще, ніж бачити результати своїх зусиль.

І пам’ятайте: нічого не буває гірше, ніж вкласти гроші, поставитися до своїх обов’язків клієнта халатно, а потім відчувати себе обдуреним.
Успіхів вам і вашим проектам!

Ви можете замовити сайт у компанії ВЕНВЕБ та зберегти кошти і час.