Створення контент-стратегії: що сюди потрібно включати?

Створення контент-стратегії: що сюди потрібно включати?

У наш час контент перетворився в багатогранний інструмент інтернет-маркетингу, який використовується для досягнення самих різних цілей. З його допомогою можна залучати відвідувачів на сайт, конвертувати їх в клієнтів, отримувати зворотні посилання і поширювати інформацію про свій бренд.

Як і всюди, найскладніше – почати. А щоб не тільки вдало стартувати, але і отримувати хорошу віддачу, робота має бути системною. І головною умовою системної роботи є наявність контент-стратегії, яка дає чітке розуміння – що, для чого і в якому саме порядку потрібно робити.

Якщо ви готові приступити до створення контент-стратегії для свого або клієнтського бізнесу, в цій статті ми поділимося з вами порадами як це зробити правильно.

Чим стратегія контенту відрізняється від контент-плану і навіщо вона взагалі потрібна
Суть такого документа як контент-план зрозуміла вже з самого його назви. Це графік публікацій, метою якого є регулярне додавання нових статей на сайт за заздалегідь затвердженим темам. Високий рівень варіант розкладу, одним словом. Просто заточений під конкретні вимоги.

А ось стратегія контенту вирішує набагато більший спектр завдань, так як вона повинна містити відповіді на ряд ключових питань:

Хто ваша цільова аудиторія? Які у неї інтереси і проблеми?
Які теми цим людям можуть бути цікаві?
Як часто і в яких форматах вони споживають контент?
Що унікального може їм запропонувати ваш бренд?
Які бізнес-завдання при цьому ви збираєтеся вирішити?
Хто буде створювати контент, як він буде публікуватися і т. Д.

Все куди об’ємніше і складніше. Змішувати ці поняття в одну купу точно не варто. І вже тим більше не варто ігнорувати стратегію по контенту в цілому, що, на жаль, часто зустрічається.

А потрібна вона в першу чергу для того ж, для чого потрібен бізнес-план підприємства. Щоб звести розрізнену інформацію в єдине ціле, розробити дорожню карту для досягнення поставлених цілей і приступити до її реалізації на практиці.

7 кроків по створенню ефективної контент-стратегії
Алгоритм роботи залишається тим же незалежно від ніші. Відмінності переважно в обсязі, так як десь даних буде більше, а десь менше. Але давайте про все це більш детально.

сформуйте мети
Перш ніж приступати до створення будь-якого контенту, необхідно зрозуміти навіщо ви це робите. В основі кожної стратегії лежать чіткі і конкретні цілі. Постановка цілей істотно спрощує опрацювання всіх інших кроків.

Це може бути:

залучення нових відвідувачів на сайт;
формування аудиторії і збільшення клієнтської бази;
підвищення впізнаваності бренду;
зростання продажів в довгостроковій перспективі;
формування іміджу експертів в ніші;
підвищення лояльності цільової аудиторії;
або все разом одночасно.
Сконцентруватися стоїть на двох-трьох пунктах з перерахованого списку, але якщо ресурси дозволяють і в штаті є фахівці високого рівня, то ви цілком зможете отримувати віддачу по всіх перерахованих напрямках.

Документування цілей служить обгрунтуванням того, навіщо ви починаєте інвестувати в контент, а конкретика дозволяє в будь-який час відстежувати прогрес. Наприклад, поставити мету не просто «збільшити відвідуваність», а «збільшити відвідуваність на 30% за півроку» – буде більш правильним рішенням.

Зрозумійте для кого ви пишете
Після того як ви визначите для себе причини, за якими хочете приступити до створення контенту, потрібно зрозуміти для кого ви це робите. Не можна зробити задоволеними всіх, а ось конкретну групу людей – можна.

Тільки вам потрібно спочатку зрозуміти, що саме їх цікавить і які їхні потреби ви можете вирішити за допомогою свого контенту. Сухі цифри типу демографії та географії в цьому навряд чи допоможуть. Найкращий спосіб отримати таку інформацію – дістати її в полях.

Якщо ви працюєте в клієнтському SEO, можна провести докладний опитування з власником бізнесу і співробітниками по роботі з клієнтами. Якщо ж займаєтеся просуванням свого сайту самостійно, то дуже корисно вивчити тематичні спільноти в соціальних мережах, на форумах та інших подібних ресурсах.

Оцініть доступні ресурси
Можна скласти геніальний план з підкорення топові і світового панування, але що від цього толку, якщо втілювати його в життя буде нікому? Немає сенсу планувати в стратегії запуск відеоканалу на YouTube, якщо у вас в штаті немає відеооператора або людини, готового взяти на себе таку роботу.

Щодо написання текстів, тут є кілька варіантів побудови роботи:

створення контенту співробітниками в штаті;
залучення авторів на аутсорс;
комбінація обох методів, коли специфічні теми пишуться самими співробітниками, а більш простий контент делегується стороннім автором.
Дизайнерів, верстальників, програмістів і інших фахівців, теж без проблем можна знайти на стороні і залучати тільки в міру необхідності.

проведіть аудит
Перед тим як приступити до початку роботи непогано було розібратися з тим, що вже є. Це в підсумку може заощадити час і гроші, а також уникнути таких SEO-помилок як каннібалізація ключових слів. Це ситуація, коли під одну і ту ж групу запитів створюється кілька сторінок на сайті, через що вони починають конкурувати у видачі між собою.

В результаті пошук може порахувати найбільш релевантною зовсім не ту сторінку, що ви очікували. Зусилля по просуванню можуть бути нівельовані, а час втрачено.

Аудит контент на сайті вирішує два основні завдання:

дозволяє зрозуміти по яким темам на сайті вже є статті;
прийняти рішення, які зі сторінок варто доопрацювати.
Таким чином, можна буде заощадити час, адже ви не будете створювати статті під одні і ті ж теми повторно, а замість створення нового контенту, можна буде доопрацювати деякі зі старих сторінок, що прискорить отримання трафіку на них.

Визначтеся з типами контенту
Створення контенту різних типів спрощує завдання по залученню уваги аудиторії, а також розширює її. Адже одні користувачі вважають за краще читати короткі зведення і дайджести, а у інших досить часу і на об’ємні лонгріди.

Ось кілька універсальних ідей контенту, які підійдуть практично для будь-якого сайту:

опис практичного підходу до вирішення будь-якої задачі;
інтерв’ю з експертом або опитування думки з актуального питання;
дайджест цікавих новин в ніші;
огляд або порівняння продуктів;
статті-інструкції;
добірки цікавих фактів;
списки, чек-листи і т. д.

Чергуючи короткі і довгі формати, ви зможете збільшити частоту публікацій, не витрачаючи при цьому великої кількості ресурсів. Крім того, є чимало цікавих тем для розкриття яких більш ніж достатньо і двох сторінок в Word.

Складіть список каналів дистрибуції
Без роботи над подальшим поширенням контенту всі ваші зусилля витрачені на його створення можуть не дати очікуваного ефекту. Активний посів контенту може збільшити віддачу від нього в рази, а то й на порядок.

Одним з кращих каналів поширення контенту є соціальні мережі. Багато в чому це так, завдяки так званому «віральному ефекту», коли цікавим контентом активно починають ділиться самі користувачі. Іноді для цього достатньо лише трохи «підштовхнути» пост за рахунок платної реклами, а далі активність аудиторії зробить свою справу.

Ось ще кілька напрямків для посіву на які варто звернути увагу:

тематичні форуми;
сайти-спільноти та блог-платформи;
месенджери, наприклад, канал в Telegram;
агрегатори контенту та рекомендаційні сервіси (MirTesen.ru);
власна email-розсилка і т. д.
Не варто ігнорувати який-небудь напрямок заздалегідь, не протестувавши його. Тільки після експериментів і аналізу результатів, можна приймати рішення на яких каналах концентрувати свої зусилля в першу чергу.

Складіть контент-план
Останній крок, який логічно завершує наш список. Тепер прийшов час розібратися в тому, як часто ми будемо публікувати новий контент. Наявність чіткого графіка спрощує контроль з боку відповідального фахівця, і робить більш комфортною роботу авторів, так як навантаження стає передбачуваною.

Для початку достатньо найпростішої таблички в Excel / Google Docs, яка буде складатися з таких полів як назва статті, ім’я автора та дату публікації. Оптимальна ж частота публікації для більшості бізнес-сайтів, це 2-3 статті в тиждень. І пам’ятайте: головне не кількість, а якість і регулярність.

Час приступати до роботи
Як це зазвичай буває, найскладніше – почати. Але тепер, коли строкатий пазл з розрізнених шматочків повинен скластися для вас в єдину цілісну картину, це не повинно бути проблемою.

Витратьте час на формування грамотної стратегії, почніть поступово втілювати її в життя, і обов’язково відстежуйте отриманий ефект від кожної з публікацій. Так ви зможете коригувати стратегію, все краще і краще потрапляючи в інтереси аудиторії. А хороший ефект не змусить себе довго чекати.