Що врахувати при редизайні сайту, щоб не втратити SEO трафік

Що врахувати при редизайні сайту, щоб не втратити SEO трафік

Власники сайтів рідко замислюються про наслідки для SEO при редизайну сайту. Хоча, найчастіше, за редизайном слід і змінити структуру сайту, а іноді – і зміну CMS самого сайту. А це тягне за собою серйозні зміни по частині пошукової оптимізації.

Поява нових піддоменів

Уявіть ситуацію: у вашого сайту є 2+ мовні версії і при зміні дизайну сайту ви вирішите, що непогано б перенести неосновні версії на піддомени.

Ось тут і криється помилка. Якщо до цього всі ваші мовні версії вважалися пошуковими системами, як частина вашого основного сайту, то з переїздом вже піддомени будуть враховуватися як окремі сайти зі своїм авторитетом і історією.

А це значить, що всі посилання, які стояли на інші мовні версії, не враховуватимуться. Або будуть, але з меншим «вагою» і тільки в тому випадку, якщо ви поставите посторінкові 301 редіректи.

Що потрібно зробити?

Не переносьте інші мовні версії сайту на піддомени

Залиште їх в підпапках (наприклад, yoursite.com/en/).

 

Розстановка редиректів

Найбільш ймовірно, що зміна дизайну спричинить за собою зміну структури всього сайту або його частини.

Але якщо ви не подбаєте про це заздалегідь і не складете карту редиректів і не налаштуєте їх, тоді отримаєте щось на зразок цього:

Що врахувати при редизайні сайту, щоб не втратити SEO трафік

 

Проблеми в цьому випадку дві:

1) Пошуковик бачить абсолютно нові адреси сторінок, які йому потрібно за новою обійти, вважати і додати в індекс. І не факт, що нові сторінки будуть мати ті ж позиції, що і їхні старі аналоги.
2) Посилання, що стояли на старі URL, вже не враховуються для нових. А тому ваші сторінки, які ви так старанно «заганяли» в топ, можуть залишити місце дуже надовго.
Що потрібно зробити?

  1. Скласти карту редиректів, де в одному стовпці вказати адреси старих URI, які будуть змінені, а в другому – вказати відповідні нові URI.
  2. Поставити завдання розробнику сайту налаштувати посторінкові 301 редіректи відповідно до карти редиректів відразу після викочування нового дизайну.

Тексти

SEO-заточені тексти – це одна зі складових внутрішньої оптимізації сайту. Тому важливо, щоб при будь-яких змінах на сайті вони залишалися на колишніх місцях.

Але буває таке, що зі зміною дизайну видаляються і тексти. Іноді просто забувають їх додати, а іноді для текстів в новому дизайні просто не передбачено місце.

У таких текстах знаходяться ключові слова, за якими сторінка ранжируется в пошуку, тому їх видалення приведе до того, що ви втратите позиції.

Ще може бути такий варіант, що в новому дизайні текст відображається, але частково – велика його частина прихована під спадним за допомогою CSS або Javascript полем. У такому випадку потрібно відмовитися від часткового або повного приховування тексту, так як показують експерименти – це може призвести до втрати позицій.

Що врахувати при редизайні сайту, щоб не втратити SEO трафік

Що потрібно зробити?
  1. Переконатися, що в новому дизайні передбачено місце для SEO-оптимізованого тексту.
  2. Після зміни дизайну – перевірити, що тексти залишилися на своїх місцях і в незмінному вигляді.

Meta-дані

Якщо вже тексти і адреси сторінок схильні до змін при зміні дизайну, то meta-опису і назви сторінок (meta title і meta description) – тим більше.

Не так страшно, якщо ви втратите meta description – пошуковики самі підтягнутий потрібне опис, але дуже погано, якщо змінюватися meta title. Тому що title – один з критичних елементів оптимізації сторінки, за яким пошукові системи визначають її вміст.

Що потрібно зробити?
  1. Зберегти всі meta title і description для основних сторінок в окремому файлі (якщо ви цього ще не зробили).
  2. Переконатися, що всі meta залишилися на своїх місцях після зміни дизайну.

Нові блоки перелінковки

Буває ось так: сподобався вам новий дизайн, що ви й не помітили, як в ньому з’явилося безліч блоків з посиланнями, які ведуть на внутрішні сторінки сайту. Виглядає непогано, але як це позначиться на SEO?

Відразу скажемо, що для великих сайтів внутрішня перелінковка – критично важлива. Але це не означає, що маленькі сайти повинні ігнорувати цей пункт. Ми на власні очі бачили, коли невеликий сайт, на якому з’явилося кілька нових наскрізних блоків перелинковки, впав так, що пошукачі не хотіли його повертати на колишні позиції мало не  на місяць.

Чому це важливо? Тому що за допомогою внутрішньої перелінковки ми говоримо, які сторінки для нас важливі (якщо ми посилаємося на них з усіх інших сторінок). І якщо у вас з’явилися блоки посилань, які ведуть на технічні сторінки або сторінки закриті для індексації – це може серйозно підрізати поточний стан веб-ресурсу.

Що потрібно зробити?
  1. Переконайтеся, що при редизайні всі старі блоки перелінковки залишилися на своїх місцях, тільки змінили свій вигляд.
  2. Якщо ж ви рішуче хочете додати нові наскрізні посилання на своєму сайті, тоді переконаєтеся, що вони йдуть на досить важливі сторінки, які не закриті для індексації.
  3. Перевірте, що наскрізні блоки на найбільш важливі сторінки, на які раніше стояли посилання, залишаться на своїх місцях.
  4. Якщо сторінки, на які ви посилаєтесь в нових блоках, більше технічні, тоді закрийте ці посилання за допомогою rel = “nofollow”, самі сторінки закрийте від індексації. Це спростить життя пошуковому роботу – він не буде витрачати краулінговий бюджет на них.

МОБІЛОПРИГОДНІСТЬ

Якщо ваш сайт незручно переглядати з мобільних пристроїв, тоді ви старпер світу інтернет-маркетингу. Адаптивна верстка настільки важлива, що останніми роками про неї твердять вже все. Крім того, Google ось-ось готовий викотити mobile-first індекс в 2018 році. А це означає, що мобільні версії сайтів будуть вважатися пріоритетними для ранжирування.

До чого це все?

Та до того, що часто в гонитві за красивим дизайном сайту, забувають про його функціональність і, що більш важливо для SEO, адаптивність.

Буде дуже прикро, якщо ви будете втрачати клієнтів через те, що не подумали про верстку для різних пристроїв.

Що потрібно зробити?
  1. Якщо ви ще не зробили свій сайт адаптивним для мобільних пристроїв – обов’язково зробіть.
  2. Якщо ж сайт вже зручний для мобільних, тоді проконтролюйте, що в новому дизайн теж буде доступна подібна верстка.

Ви – заєць або черепаха?

Якщо ви (ваш сайт) черепаха, тоді вам немає місця в конкурентному середовищі інтернет-маркетингу, як і тим, хто все ще не зробив адаптивну верстку.

Швидкість завантаження сайту стає не стільки критичною для пошукових систем, скільки для самих відвідувачів. Ми живемо в такий динамічний час, що кожну хвилину споживаємо гігабайти інформації з різних джерел. І якщо завантаження вашого сайту займе хоча б десять секунд цього часу, на вас просто плюнуть і знайдуть заміну.

Крім того, пошукові системи теж злюбив такі повільні сайти.

Зміна дизайну тягне за собою безліч нових графічних і медійних елементів, які можуть уповільнити завантаження нового сайту. Звертайте на це увагу і обов’язково підтягуйте показники завантаження до допустимих, а краще – до оптимальних.

Що потрібно зробити?

Після зміни дизайну переконайтеся, що ваш сайт не став повільніше. У цьому вам допоможуть безліч онлайн-інструментів для перевірки швидкості завантаження, в тому числі PageSpeed Insights від Google.