Що таке крауд-маркетинг і чи варто його використовувати?

Що таке крауд-маркетинг і чи варто його використовувати?

За останні два роки крауд-маркетинг виріс від однієї з можливостей боротися з «Мінусинськом» до повноцінного інструменту інтернет-маркетолога і SEO-фахівця. Затребуваність цього методу продовжує зростати.

Говорячи простою мовою, крауд-маркетинг – це розміщення цікавих коментарів з рекомендацією певної компанії на тих майданчиках, де мешкає її цільова аудиторія. Наприклад, ми пишемо на форумі мам (і залишаємо посилання при можливості): «Пробувала шампунь N для дитини – дуже сподобалося!».
А також можливо замовити сайт у компанії VENWEB.
Однак навколо крауд-маркетингу багато неправдивої інформації і завищених очікувань. Розглянемо, для кого підходить цей інструмент, як реалізувати і вимірювати його для компаній з різним бюджетом, що думають експерти про нього.

Інструмент підходить

  • SEO-фахівцям;
  • інтернет-маркетологам;
  • SERM-фахівцям;
  • PR-менеджерам;
  • агентствам комплексного маркетингу;
  • власникам бізнесу.
    За типами бізнесу
  • інтернет-магазинах;
  • онлайн-сервісів;
  • контентним проектам;
  • стартапам;
  • агентствам.
    завдання, які вирішуються
  • отримання клієнтів;
  • отримання трафіку;
  • підвищення видимості сайту в пошукових системах;
  • підвищення впізнаваності бренду;
  • поліпшення репутації.
    Крауд-маркетинг не підходить
    Проектам з вузьким регіональним націлених: наприклад, перукарня в маленькому місті, де краще спрацюють листівки. Як правило, в невеликих містах є онлайн-спільноти, і в них досить створити свою гілку як представництво, однак простору для розвитку крауд-маркетингової кампанії там немає.
    Деяким B2B-компаніям з дуже високим чеком, або сильно вузькою нішею. Наприклад, продаж крупного промислового обладнання, продаж сільгосптехніки (комбайнів).
    Ситуативним послуг: злом замків, виклик евакуатора, екстрені служби. В таких нішах, швидше за все, людина перейде по першій посиланням з контекстної реклами або з ТОП-3 пошукової видачі і не стане читати рекомендації в коментарях.
    Простий алгоритм реалізації крауд-маркетингу
    Підбираємо актуальне обговорення.
    Реєструємо аккаунт (або використовуємо раніше підготовлений, у якого повинен бути термін життя не менше 2 тижнів і залишено не менше 20 повідомлень на майданчику – в такому випадку «відсоток виживання» сильно зростає).
    Вникаємо в проблему людини.
    Вирішуємо питання, згадуємо потрібний сайт або бренд.
    Головні точки спілкування з аудиторією
  • форуми;
  • коментарі під статтями на тематичних проектах;
  • сервіси питань / відповідей;
  • соціальні мережі.
    Чиїми силами збудувати крауд-маркетингову кампанію?
    Можна задіяти внутрішній відділ або віддалену команду. Кожен варіант має переваги і недоліки для різних типів бізнесу та ситуацій.

Аутсорсинг
1.Фріланс
Один з варіантів – звернутися на біржі фрілансу, такі як fl.ru, advego і подібні. Ви можете спробувати знайти виконавців з досвідом, або знайти новачків і навчити їх. Останній варіант – не найкращий, середня конверсія в виконавця 1 до 300 (наш особистий досвід і досвід колег). Однак, якщо вам вдасться, то ви отримаєте більш вигідні умови, ніж в сервісах.

плюси:

потенційно найдешевший варіант, якщо якість буде на хорошому рівні.
мінуси:

найбільш часозатратний;
складно масштабований.

2.Біржі

Дозволяють точково знайти на потрібних майданчиках власників старих акаунтів.

плюси:

доступ до авторитетних акаунтів;
Середня вартість.
мінуси:

сильно часозатратний (припустимо, ви хочете 50 посилань з 50-ти доменів, вам потрібно, як мінімум, провести 50 діалогів. Частина людей просто не відповість – в результаті, потрібно провести 70-90 діалогів, щоб домовитися про 50 посиланнях);
складно масштабований.

3.Сервіси

плюси:

зручна панель для клієнтів;
легко масштабується;
найменш времязатратний;
висока експертиза з вибудовування крауд-маркетингу в загальну кількість посилань стратегію.
мінуси:

дорожче першого варіанту і часто другого.
внутрішній відділ
Побудова внутрішнього відділу крауд-маркетингу в першу чергу підійде великим компаніям зі специфічним продуктом, експертизу за яким не можна передати на аутсорсинг. Наприклад, в ніші створення систем комунікацій і внутрішніх АТС.

плюси:

легше донести експертизу і дух компанії виконавцям;
можливість домогтися кращої якості, ніж на аутсорсингу;
застосування нестандартних технік;
краще розуміння аудиторії.
мінуси:

навчання співробітників;
адміністративні витрати;
настройка процесів;
дороге масштабування.

Методи оцінки крауд-маркетингу
Як KPI можуть бути встановлені різні показники, відштовхуючись від завдань бізнесу.

Розвиток бренду:

зростання брендового трафіку;
зростання прямого трафіку.
SEO:

зростання позицій;
зростання органічного трафіку;
технічні показники посилань.
Також якість роботи можна оцінити по чек-листу технічних параметрів, які в підсумку будуть впливати на результат.

Технічні параметри для контролю:

релевантність і актуальність обговорення;
Текст повідомлення;
рівень використовуваного облікового запису;
показники майданчики (відвідуваність, активність);
анкор.
Який ефект можна очікувати і в які терміни
Крауд-маркетинг, як і SEO, вимагає часу, щоб отримати результат.

Середній час кампанії до видимого результату – 3 місяці.
Звичайно, варто враховувати кількість посилань, яке ви будете проставляти на місяць. Якщо у вас конкурентна ніша, в якій у конкурентів сотні і тисячі посилань, то кілька згадок на форумах нічого не дадуть.

Однак якщо ви зробите аналіз конкурентів, сформуєте бачення ідеального посилального профілю у вашій ніші, то крауд-маркетинг допоможе досягти результат.

Але найкращий результат, як і завжди, ви отримаєте тільки від комплексного підходу.