Крауд-маркетинг закордон. Керівництво

Крауд-маркетинг закордон. Керівництво

Задумалися про виведення свого бізнесу на ринок США або Європи?

Упевнений, ви розумієте наскільки це непроста і інвестоемкая завдання. Ставки на контекстну рекламу на порядок вище ніж в СНД, а ТОПи пошукових систем зайняті самими трастовими сайтами і щоб з ними конкурувати – потрібні роки.

Хочете сказати, що це занадто песимістичний настрій? Ні, це реальність.

Але це ні в якому разі не привід здаватися, потрібно шукати альтернативні шляхи розвитку:

дешевші;
ефективні;
невикористовувані конкурентами.

1. А чи є крауд-маркетинг на заході?
Перед тим, як перейти до суті питання, давайте ще раз зафіксуємо, що таке крауд-маркетинг.

Крауд-маркетинг – це рекламна кампанія, яка проводиться шляхом спілкування з цільовою аудиторією в тематичних спільнотах (форуми, QA-сайти, коментарі під публікаціями). Результатом є допомога людині в його питанні і залишена посилання в повідомленні на просувний сайт, або привернення уваги до профілю коментатора.

У СНД тренд крауд-маркетингу активно зростає:

а в світі все виглядає інакше:

Термін crowd marketing не використовується в західному сегменті в звичному для нас розумінні, але це не означає, що не використовується сам метод, він просто розбитий на окремі довідкові тактики:

forum posting / commenting / link building;
blog commenting / backlinks from blog comments;
backlinks from reddit;
backlinks from quora;
backlinks from q / a sites.
Різниця між крауд-маркетингом і цими методами дуже істотна. Мета крауд-маркетингу – дати відповідь на питання користувача і якщо доречно залишити посилання. Мета довідкових методів – отримати посилання.

Це різна філософія при тому, що використовуються абсолютно однакові інструменти.

Не переживайте, зараз розберемося в усьому детально 🙂

2. Завдання, які вирішуються
Крауд-маркетинг – це інструмент, який може вирішувати як маркетингові, так і SEO завдання. У цій статті ми раніше описували все стратегії крауд-маркетингу, вони актуальні також і для західного ринку.

Для виходу на західний ринок крауд-маркетинг підійде найкраще для вирішення 3 завдань:

тестування MVP;
залучення реферральний трафіку;
створення динаміки посилального профілю.
Зараз розглянемо кожен з них детальніше.

2.1. Тестування MVP (мінімально достатнього продукту)
Будь-яка ідея є просто гіпотезою до того моменту, поки ви її не перевірили у ваших потенційних клієнтів.

Не завжди необхідно витрачати місяці на створення першої версії продукту, іноді досить короткого опису або його презентації, щоб отримати зворотній зв’язок.

reddit.com – найбільший в світі сайт питань / відповідей. Якщо ви зумієте знайти релевантну аудиторію всередині нього, то цілком можете отримати безкоштовне дослідження серед потенційних клієнтів.

От не найвдаліша спроба:

Ні, питання поставлене коректно, описаний докладно, але ось перший коментар відразу дає зрозуміти, що, націлених помилилися і в цій гілці, швидше за все, потрібну зворотний зв’язок не одержати.

А ось це вже гідний приклад:

Питання явно потрапив в аудиторію і зібрав чимало детальних коментарів.

А різниця всього лише в тому, чи правильно ви вибрали розділ на форумі і тему.

покроково:

вибираєте тематичні форуми або розділи;
описуєте свою ідею (якщо можете докласти презентацію або ролик буде відмінно);
обробляєте коментарі, відповідаєте на зустрічні питання.
Дуже важливо завжди перевіряти від кого прийшов коментар і наскільки ви можете довіряти думку цієї людини.

2.2. Залучення реферральний трафіку
Якщо у вас є вже продукт і ви хочете залучити клієнтів, тоді вам необхідно займатися класичним крауд-маркетингом:

знаходите тематичні гілки обговорень;
створюєте акаунт;
допомагаєте людям розібратися в їх питанні і вставляєте посилання на ваш сайт, там де це доречно.
Ми не будемо зараз розбирати процес покроково, так як цьому присвячена далі вся стаття 🙂

Запам’ятайте – головне допомогти людині розібратися в питанні. Ваша експертиза не залишиться непоміченою і користувач перейде на ваш сайт, щоб ознайомитися з вашою діяльністю:

Реферральний трафік з високою залученістю, про що говорять глибина перегляду і час на сайті.

Якщо у вас хороший сайт і цікавий продукт, то ймовірність того, що це призведе до продажу – дуже висока.

2.3. Створення динамічного посилального профілю сайту
Якщо ви хочете отримувати органічний трафік для вашого бізнесу, то необхідно обов’язково працювати над посилальним профілем.

Постійно позитивна динаміка говорить Гуглу про те, що сайт розвивається, про нього говорять, значить можна йому довіряти більше.

Нормативний профіль з хорошою динамікою виглядає приблизно так:

Крауд-маркетинг – один з найдешевших і безпечних способів задавати таку динаміку.

Яка середня вартість посилання зі статей на європейських і західних ринках?

100-300 $, вартість же однієї крауд-маркетингової посилання – 8 $. Різниця в рази.

Важливо! Не забувайте, що для побудови дійсно ефективної посилального профілю необхідно поєднувати різні типи посилань і працювати комплексно.

Ви ще з нами?

Ми якраз дісталися до самого цікавого! Давайте продовжувати …

3. Майданчики для крауд-маркетингу
Існує 3 основних локації для публічного спілкування з користувачами. Давайте розглянемо особливості кожної.

3.1. Коментарі під публікаціями / відео
Це сильний інструмент для формування впізнаваності в індустрії. Особливо, якщо ви працюєте у вузькій ніші.

Експертне коментування дозволяє вам вибудувати позиціонування в очах читачів і звичайно ж привернути увагу до вас.

Приклад №1 – коментар без посилання

Аміт Адлер написав коментар під постом Ренда Фишкина, які побачили тисячі людей:

ті, кому імпонує думка Амита перейшли в його профайл, де є посилання на його сайт і соціальні мережі:

Приклад №2 – коментар з посиланням

процес:

знаходите тематичні статті або відео;
обов’язково свіжі, або до цих пір обговорювані;
пишіть цікавий слушну коментар, який викличе обговорення і приверне увагу.
Як шукати свіжі тематичні статті, розглянуто в цьому відео:

Якщо ви хочете працювати активно з коментарями під відео, то ми б рекомендували підписатися на головні тематичні канали та відслідковувати їх.

Це дозволить вам писати коментарі в перших рядах і отримувати набагато більший радіус дії, ніж ви це зробите через день або тиждень.

3.2. Форуми
Незважаючи на те, що соціальні мережі відняли частину трафіку у форумів, все ж вони залишаються одними з найбільш щільних ком’юніті. А значить маркетологи не можуть обходити їх стороною.

Кілька рекомендацій, які допоможуть вам працювати з форумами більш продуктивно:

працюйте на рівні тематичної гілки, а не форуму (на форумі бухгалтерів можуть обговорювати автомобілі і це нормально);
не намагайтеся в кожному повідомленні вставити посилання на просувний сайт, просто спілкуйтеся і там де доречно ставте посилання;
використовуйте картинки і відео для залучення уваги до ваших повідомлень;
Не робіть посилання центральним об’єктом повідомлення, посилання завжди лише доповнення.
Пошукові конструкції, які допоможуть вам знайти потрібні гілки обговорення:

keyword + inurl: forum;
keyword + inurl: thread.
І не забувайте використовувати сортування за часом:

Ці прості кроки вам вже допоможуть знаходити свіжі гілки на форумах і починати працювати.

… але прочитайте гайд до кінця, ми ще розповімо про те, як правильно оформляти аккаунт і спілкуватися.

Для автоматизації згадок можна використовувати онлайн сервіси по відстеженню згадок:

mention.com;
hootsuite.com;
talkwalker.com;
і подібні.
Вартість подібних систем не завжди виправдана при лінкбілдінге на невеликих обсягах, але тріал-версію рекомендуємо протестувати.

3.3. Q / A сайти
На відміну від СНД, на західному ринку дуже популярні сайти питань / відповідей і при цьому вони продовжують рости.

Найбільший – reddit.com, з трафіком 1.7 мільярда в місяць, він входить в 20 найпопулярніших сайтів в США і в 35 найпопулярніших у світі.
quora.com – другий за популярністю, але динаміка його росту вражає:
stackexchange.com – холдинг складається з 133 Q / A сайтів флагманом яких є stackoverflow.com – найбільше ком’юніті розробників. Статистика за 2015 рік вражає:

answers.yahoo.com – один з найстаріших гравців і на сьогоднішній день має близько 300 мільйонів щомісячної аудиторії.
slant.co – вузькопрофільний Q / A сайт про допомогу у виборі товарів, відмінна динаміка:

gutefrage.net – німецький сайт питань / відповідей з більш ніж 1 мільйоном відвідувачів на добу.
І так далі. Сайти питань / відповідей активно розвиваються в різних регіонах.

5. Як оцінити ефективність
Будь-маркетинговий інструмент потрібно оцифровувати. У випадку з крауд-маркетингом, оцінка ефективності може бути різною, залежно від поставлених цілей.

Розглянемо різні варіанти.

5.1. Динаміка посилального профілю
Поява нових посилань на ваш сайт свідчить про те, що він потрібен людям і про нього говорять. Це хороший тригер для пошукових систем. Крауд-маркетинг – найдешевший і безпечний метод, щоб створити потрібну динаміку.

Ось так виглядає космічний ріст посилального профілю, який досягається не тільки крауд-маркетингом:

а ось так виглядає цілком непогане зростання:

якщо вам вдасться створити динаміку приросту 30-50 доменів щомісяця – це буде ідеально для більшості сайтів.

5.2. Переходи по посиланнях на ваш сайт
Здавалося б це найочевидніший параметр для відстеження, але проблема в тому, що гугл аналітика не завжди коректно записує переходи по посиланнях з інших сайтів. Цьому перешкоджають:

редіректи;
nofollow;
закриття посилань в теги <span>.
Однак це не означає, що не потрібно аналізувати обсяг реферральний трафіку і його якість:

В першу чергу звертайте увагу на час проведення на сторінці, це свідчить про релевантності залученої аудиторії і якості посадкової сторінки.

Реферральний трафік, як правило, має не накопичувальний характер, а ситуативний (в залежності від активності крауд-маркетологів):

Для того, щоб реалізувати успішну крауд-маркетингову кампанію, необхідно створювати цікавий і корисний контент, на який можна залучати аудиторію.

5.3. Зростання брендового трафіку
Підвищення впізнаваності бренду – завдання тривала, але вирішуване.

Використання brand mentions, неактивних посилань, стимулює людей не просто клікати по посиланнях, а копіювати і запам’ятовувати назву бренду. Крім того, використання неактивних посилань дозволяє взаємодіяти з майданчиками, на яких немає можливості залишати активні посилання.

Відстежити зростання впізнаваності бренду можна використовуючи:

Google Trends;
Google Search Console;
Google Analytics / Яндекс.Метрика по брендовим запитам.
Також про зростання впізнаваності прямого трафіку свідчить зростання прямого трафіку на сайт:

5.4. зростання позицій
Використовуючи стратегію крауд-маркетингу “Посилання з ТОПу” ви можете точково підтягнути необхідні запити в ТОП:

Ви ще з нами?) Залишилося обговорити кілька питань.

6. Як підвищити ймовірність реалізації успішної крауд-маркетингової кампанії
Кілька Лайфхак можуть значно підвищити віддачу від крауд-маркетингової кампанії.

І зараз ними поділимося;)

6.1. Використовувати старі теми з передплатниками
На багатьох майданчиках теми живуть роками і в цьому є незаперечний плюс – залишене повідомлення в них розійдеться в пошти учасників, або передплатників гілки:

Важливо! Чи не в усі старі гілки можна писати коментарі. Якщо гілка неактивна, то оживити її буде вкрай складно і якщо ви залишите по електронній пошті посилання, то це викличе підозру у адміністрації форуму.

6.2. Використовувати теми в топі по пошуковим запитам
Залишивши коментар в такий гілці, ви будете постійно отримувати переходи:

і для SEO така трафіковий посилання буде вкрай корисна.

6.3. Заточувати під топ питання
Грамотне створення нових тем також може допомогти вам отримувати переходи і робити продажу.

Виберіть цікавий і релевантний для вас питання:

напишіть про це пост на форумі і знайдіть можливість послатися на ваш проект.

Якщо ви правильно вибрали неконкурентний запит і створили оптимізований пост, то він може вийти в топ пошукових систем. І ви завжди можете йому допомогти;)

6.4. провокувати
Створити популярне обговорення – це мистецтво.

Але і йому можна навчитися.

Виберіть животрепетну тему:

Перевірте чи має вона попит:

Створіть тему і знайдіть можливість в повідомленні послатися на потрібну сторінку на вашому сайті.

Якщо тема викличе резонанс, то ви отримаєте увагу:

і знову ж тема має всі шанси вийти в топ пошукових систем:

і служити вам джерелом переходів кілька років.

Як вам наші Лайфхак?)

Сподобалися?

6.5. Де шукати виконавців
Велика кількість ідей це добре, але реалізація не менш важлива.

В цілому існує 3 варіанти реалізації:

пошук виконавців на фрілансі;
організація інхауси команди;
аутсорс, наприклад, сервіс крауд-маркетингу

Всі права на текст належать сайту: referr.ru
Переклад:   ВенВеб