Інструменти для веб-майстрів Google і Яндекс

Інструменти для веб-майстрів Google і Яндекс

Якщо ви вирішили зайнятися просуванням сайту самостійно, візьміть на озброєння незамінні інструменти, які дають масу можливостей – Google Webmaster Tools і Яндекс Вебмайстер. У цій статті ми розглянемо, як почати працювати з цими сервісами і що корисного в них є.
сервіси для веб-майстрів від google і яндекс.

Сьогодні будемо детально розбирати, як додати сайт в SEO-інструменти для веб-майстрів:
Google Webmaster Tools або Google Search Console – це безкоштовний інструмент для веб-майстрів, з якого слід починати свою роботу з аналітики сайту. За допомогою нього ви зможете дізнатися:

про наявність критичних помилок на сайті;
про індексацію сайту пошуковими роботами;
які ресурси посилаються на ваш сайт;
по яких запитах відвідувачі переходять на ваш сайт з пошуку;
та інші корисні дані.

Щоб почати користуватися сервісом, вам знадобиться аккаунт в Google. Якщо у вас немає облікового запису, його можна створити за пару хвилин за посиланням.

створення google-аккаунта

Якщо у вас вже є аккаунт в Google, то перейдіть за посиланням і вкажіть адресу свого сайту:

додати сайт в search console

Після цього необхідно буде підтвердити права на володіння сайтом. Це можна зробити за допомогою таких способів:

HTML-файлу;
тега HTML;
провайдера доменних імен;
аккаунта Google Analytics;
диспетчера тегів Google (Google Tag Manager).

Найбільш популярний спосіб підтвердження – через HTML-файл. У сервісі генерується HTML-файл (вид файлу буде приблизно таким – googlevenwebdfdfdfddfdfe.html), його необхідно завантажити і завантажити в кореневу директорію вашого сайту. Файл повинен бути доступний за адресою – http: //ваш_сайт/googlevenwebdfdfdfddfdfe.html. Якщо сторінка без проблем відкривається в браузері, натисніть кнопку “Підтвердити”.

верифікація сайту в google

Після підтвердження прав можна користуватися сервісом.

Основні можливості панелі Google Webmaster
Вибравши в панелі інструментів потрібний сайт, ми отримаємо інформацію про його поточний статус:

повідомлення та критичні помилки;
помилки сканування;
кількість пошукових запитів за певний період;
інформацію про фото sitemap і наявність помилок у ньому.
інструменти google webmaster

На даний момент в панелі Google Search Console є сім основних розділів:

1. Повідомлення.
2. Форма в пошуку.
3. Пошуковий трафік.
4. Індекс Google.
5. Сканування.
6. Проблеми безпеки.
7. Інші ресурси.

Тепер докладніше про кожен з них.

Повідомлення
В цей розділ приходять повідомлення про різні помилки на сайті. Якщо виникли проблеми з ранжируванням або індексацією сайту, в першу чергу подивіться, чи немає повідомлень про критичні помилки.

Вид в пошуку
Структуровані дані. В цьому розділі показується, в яких елементах сайту використовується мікророзмітки і чи є на розмічених сторінках помилки.

структуровані дані Google Search Console

Розширені картки. Даний звіт допомагає виявити помилки в структурованих даних, які були знайдені на сайті. В розширених картках можна розмічати інформацію про заходи, товари і пропозиції на сайті.

Маркер. Інструмент для розмітки структурованих даних, дозволяє виділяти контент в результатах пошуку. За допомогою нього можна розмітити наступні дані: Статті, Заходи, Місцеві організації, Ресторани, Товари, Додатки, Фільми, Телесеріали, Книги.

Оптимізація HTML. У цьому звіті можна виявити сторінки, на яких відсутні заголовки, дублюються теги Title і метатеги Description. Дуже часто буває, що сторінки-дублікати містять однаковий Title. Таким чином ми можемо швидко виявити дублі і виправити їх.

оптимізація html

Посилання сайту. У цьому розділі можна видалити посилання, які відображаються під назвою сайту в результатах пошуку. Ці підрозділи сайту вважаються пошуковою системою найбільш популярними серед відвідувачів. Посилання з сайту створюються автоматично і виглядають в пошуку наступним чином:

посилання на розділи сайту у видачі google

Прискорені мобільні сторінки (AMP). Це полегшені версії сторінок для швидкого завантаження на мобільних пристроях. У звіті можна побачити кількість проіндексованих сторінок і наявність помилок.

Пошуковий трафік
Аналіз пошукових запитів. У цьому звіті можна отримати наступні дані:

пошукові запити, за якими відвідувачі переходили на сайт;
сторінки, на які були переходи з пошуку;
країни, в яких був виконаний пошуковий запит;
тип пристрою, за допомогою якого було поставлено запит.
пошукові запити Google Search Console

Посилання на ваш сайт. У цьому підрозділі зібрані дані про кількість посилань, їх текстах і сторінках, на які ведуть посилання з інших сайтів.

Внутрішні посилання. Цей звіт містить кількість внутрішніх посилань на ту чи іншу сторінку вашого сайту. Використовуйте ці дані, коли потрібно розподілити контрольний вагу по сторінках сайту.

Заходи, вжиті вручну. У цьому підрозділі можуть з’явитися повідомлення про різні порушення, виявлені на вашому сайті, і способи їх усунення. Порушення можуть бути наступного виду: неінформативне марне зміст, прихований текст, надмірна кількість ключових слів, штучні посилання на ваш сайт або з вашого сайту і т.д.

Орієнтування по країнах і мов. Звіт буде корисний, якщо на сайті є контент на декількох мовах і він розмічений за допомогою атрибута hreflang. Також в звіті можна подивитися, з яким регіоном пов’язаний ваш сайт.

Зручність перегляду на мобільних пристроях. Якщо хочете зробити ваш сайт більш зручним для відвідувачів, які використовують мобільні пристрої, цей звіт стане вам у пригоді. У ньому можна знайти сторінки з помилками, що виникають при перегляді вашого сайту на мобільних пристроях, і рекомендації по їх усуненню.

індекс Google
Статус індексування. Дозволяє переглянути динаміку індексації сторінок вашого сайту. Різке зменшення кількості проіндексованих сторінок може свідчити про різні проблеми при доступі до сайту. Наприклад, це можуть бути проблеми з роботою сервера або ж сторінки закриті від індексації в robots.txt. Різке зростання проіндексованих сторінок може означати, що на сайті з’явилися дублікати сторінок або сайт був зламаний.

індексування в Google Search Console

Ключові слова в змісті. У звіті відображаються основні ключові слова вашого сайту, які виявив Google. Чим частіше ключове слово зустрічається на сторінках сайту, тим більше важливим воно є.

Заблоковані ресурси. У цьому підрозділі можна виявити список сторінок, які пошуковий робот не може проіндексувати. Пошуковому роботу Google необхідно дозволити сканування файлів JavaScript, CSS, зображення і т.д., щоб він міг правильно обробити і індексувати сторінки.

Видалити URL-адреси. Інструмент для видалення сторінок з індексу Google.

сканування
Помилки сканування. У цьому звіті можна виявити сторінки сайту, які віддають код 404 (сторінка не знайдена) та інші можливі помилки сканування (підключення до сервера, отримання robots.txt).

помилки сканування в Google Search Console

Статистика сканування. У цьому підрозділі знаходяться графіки з даними за останні 90 днів. На них показано кількість сканованих сторінок в день, кількість кілобайт, завантажених за день, і час, який було витрачено на завантаження сторінки (звичайно, чим менше, тим краще).

статистика сканування Google Search Console

Переглянути як Googlebot. Цей інструмент потрібен для того, щоб дізнатися, чи є доступ у пошукового робота Google до вашого контенту і як він обробляє сторінки. Також за допомогою цього інструменту можна відправити сторінки на індексацію.

подивитися як google бот в Google Search Console

Інструмент перевірки файлу robots.txt. Інструмент дозволяє перевірити файл robots.txt на наявність помилок.

перевірка robots.txt

Файли Sitemap. У цьому підрозділі можна додати файл sitemap.xml і перевірити його на наявність помилок.

файли sitemap

Параметри URL. За допомогою цього інструменту можна скласти рекомендації для робота Google по індексації сторінок з певними параметрами.

індексація сторінок в google

проблеми безпеки
Якщо у сайту виникнуть які-небудь проблеми з безпекою (наприклад, сайт зламаний і заражений вірусом), то в цьому розділі ви побачите повідомлення.

У цьому розділі можна знайти посилання на інструменти:

інструмент перевірки структурованих даних;
майстер розмітки структурованих даних;
інструмент перевірки розмітки в листах;
Google Мій бізнес – інструмент для розміщення інформації про компанію в Google+, Пошуку Google і на Картах Google;
Google Merchant Center – дозволяє продавцям публікувати дані про свої магазини і товари в Google купівля та інших сервісах Google;
PageSpeed ​​Insights – інструмент для перевірки швидкості завантаження сайту і зручності перегляду на мобільних пристроях;
спеціальний пошук – інструмент для пошуку по сайту від Google;
Google Домени – сервіс працює в США;
академія для веб-майстрів – поради по створенню сайтів, посилання на корисні ресурси.
Ось і всі основні моменти, про які слід знати, починаючи працювати з Google Webmaster.

Як додати сайт в Яндекс Вебмастер
Для додавання сайту в Яндекс Вебмастер знадобиться аккаунт в Яндексі. Якщо він у вас вже є, можете відразу перейти по посиланню і вказати адресу свого сайту:

додавання сайту в яндекс вебмайстер

Далі, як і в інструменті від Google, необхідно підтвердити свої права на сайт. Це можна зробити за допомогою таких способів:

розмістити в кореневому каталозі вашого сайту файл HTML з пропонованим назвою і спеціальним змістом;
розмістити на головній сторінці спеціальний метатег;
підтвердити email з WHOIS-записи;
додати в DNS запис зі спеціальним ідентифікаційним значенням.

верифікація сайту в яндекс вебмайстер

Після підтвердження прав будуть доступні розділи:

1. Загальна інформація.
2. Діагностика.
3. Пошукові запити.
4. Індексація.
5. Налаштування індексування.
6. Інструменти.

перевірка сторінок на мобілопрігодность;
перевірка сайту на наявність порушень (покупка / продаж посилань, накрутка поведінкових факторів та інше);
технічна діагностика сайту зі збереженням історії;
аналіз запитів, за якими сайт показується в пошуку, угруповання їх за різними ознаками, детальна інформація по позиціях і CTR сніпетів.

На замітку: замовити сайт або розробку інтернет магазину та послуги, що описані вище можна в компанії ВенВеб.