Як вибрати CMS для інтернет-магазину

Як вибрати CMS для інтернет-магазину

Розбираємося, який движок краще підходить для створення інтернет-магазину і на які ознаки варто звертати увагу. Огляд платних і безкоштовних CMS з рейтингу.

Перед створенням сайту для інтернет-магазину потрібно визначитися з вибором CMS – движка, на якому буде працювати сайт. Існує безліч CMS під різні цілі: з одного боку є з чого вибрати відповідну по функціональності, а з іншого – вибір стає складніше. Розберемося, на що потрібно орієнтуватися при підборі движка і порівняємо кілька популярних CMS, які зазвичай використовуються при створенні інтернет-магазинів.

«Для SEO в CMS важливо:
– легко працювати з контентом;
– легко працювати з мета-тегами;
– легко змінювати або допрацьовувати функціональність;
– чи можна автоматизувати рутинні дії. Наприклад, згенерувати за формулою мета-теги оптимізації для на типові картки товару для інтернет магазину ».

 

«Все популярні CMS для інтернет-магазинів на ринку в тій чи іншій мірі оптимізовані в плані SEO: 1С-Бітрікс, Opencart, MODX, CS-Cart, UMI.CMS, NetCat, Shop-Script, DIAFAN.CMS, AMIRO.CMS, Magento і PrestaShop. Для магазинів на двигунах WordPress, Joomla! і Drupal теж є рішення для SEO оптимізації.

 

Які функції потрібні для інтернет-магазину

Для інтернет-магазину важливо, щоб движок дозволяв реалізувати технічну функціональність магазину і юзабіліті, а також був розрахований під SEO. Для просування недостатньо заповнення метатегов і інших стандартних можливостей, потрібні й інші функції. Розберемо докладніше:

1. Прискорення завантаження сторінок
Швидкість завантаження сторінки важлива для пошукових роботів і для користувачів. Пошуковики заохочують якісні сайти, а один з критеріїв якості – то, наскільки зручно користувачам працювати з ресурсом. Google і Яндекс звертають на це увагу при ранжируванні. А не так давно Google впровадили Speed ​​Update, який враховує швидкість завантаження сторінок в мобільному пошуку і занижує позиції самих повільних сайтів.

Функціональність для прискорення завантаження була б плюсом для CMS, іноді це вирішується встановленням додаткових плагінів. Наприклад, ми склали підбірку безкоштовних русифікованих плагінів WordPress для прискорення завантаження сторінок.

2. AMP для Google і Турбосторінок для Яндекса
Пошукові системи прагнуть до того, щоб з мобільних пристроїв переглядати сайти стало зручніше і швидше. Для цього в Google є можливість створити сторінки з прискореної завантаженням для мобільного видачі – Accelerated Mobile Pages (AMP). У Яндекса аналогічно є Турбо-сторінки. Ці сторінки завантажуються в спрощеному вигляді прямо з серверів пошукових систем, тому вимагають менше часу на завантаження.

3. Адаптивний дизайн мобільної версії
У багатьох CMS є шаблони для створення сайтів. Рекомендується все-таки створювати ресурс з індивідуальним дизайном, в якому навігація, оформлення і юзабіліті будуть продумані під конкретний проект, але іноді досить і шаблону.

При дизайні і верстці сайту розробляється і то, як він буде відображатися на мобільних пристроях. Для цього є три варіанти: зробити окрему мобільну версію, зверстати адаптивну або поставити RESS.

Мобільна версія – версія сайту спеціально для перегляду на мобільних пристроях, має окремий URL, зазвичай з приставкою «m.» Автономна від десктопної, тому може мати інший дизайн, навігацію, функціональність і контент, але також вимагає окремих маніпуляцій з SEO.

Мобільна версія сайту соціальної мережі

Адаптивна версія – це верстка сайту для мобільного відображення, в якій блоки сайту автоматично підлаштовуються під розмір екрану. URL залишається колишнім, робота з SEO десктопа поширюється і на мобільне відображення.

RESS (Responsive Design + Server Side) – відображення коду, при якому користувачеві показується той шаблон, який підходить під його пристрій. URL не змінюється.

 

При роботі з шаблоном доцільно робити адаптивну версію, добре, якщо вбудований шаблон має на увазі таку функцію.

4. мікророзмітки
У пошуковій видачі сайт може отримати рейтинг у вигляді оцінки до п’яти зірок. Оцінки і яскраві зірки привертають увагу до сніпетів, вони підвищують кликабельность. Рейтинг вважається на основі оцінок користувачів, він може з’явитися в сніпеті, якщо на сайті встановлена ​​мікророзмітки.

Для цього потрібно тип AggregateRating розмітки Schema.org. Можна встановити її вручну, але можливості деяких CMS дозволяють робити це на движку.

 

5. Перелінковка
На сайті інтернет-магазину, як правило, є блок «Схожі товари» або «З цим купують» з супутніми позиціями, обов’язково є «хлібні крихти» – шлях навігації від головної сторінки до відкритої.

«Хлібні крихти» на сайті

У деяких двигунах є автоматична можливість додати ці блоки з товарами, налаштувати «хлібні крихти», а також напівручному вставка контекстних посилань між сторінками товарів. Це реалізовано, наприклад, в CMS Shop-Script, Opencart.

6. Теги
Для просування внутрішніх сторінок сайту можна використовувати тегування – створення додаткових посадочних сторінок, орієнтованих під ключі, які виходять за рамки категорій. Грамотне тегування приверне додатковий трафік на сторінки за рахунок розширення пошукових запитів.

Рейтинг: 5 популярних CMS для інтернет-магазину

 

Сучасні движки, які зазвичай використовують для інтернет-магазинів, в цілому відповідають технічним вимогам, дозволяють працювати з юзабіліті і реалізовувати SEO.

Рейтинг  за 2018 рік виділив найпопулярніші CMS в категорії «Інтернет-магазини»:

1C-BITRIX

Це платформа з платної ліцензії, що дозволяє створити інтернет-магазин з інтеграцією з системою 1С.

Переваги:

Надійний захист: закритий код, модуль проактивного захисту, веб-антивірус, захист авторизованих сесій, безпечна авторизація через SSL-протокол, захист від DDoS-атак.
Інтеграція з системою 1С, різними CRM, онлайн-касами та іншими сервісами.
Можливість вибрати модулі, плагіни та інші продукти для Бітрікс на Маркетплейсе.
Швидко реагує підтримка.

Недоліки:

Вимагає оплати.
Складна панель адміністратора.
Важкий, підвищені вимоги від хостерів.
Складний в вивченні та доопрацювання під себе.
Підвищені ціни на веб-розробників внаслідок складності.
Всі перераховані вище пункти в Бітрікс реалізувати реально: в стандартних функціях CMS або на Маркетплейсі є модулі для прискорення завантаження, перелінковки, мікророзмітки та іншого.

OPENCART

Переваги

Безкоштовний.
Проста панель адміністратора.
Широкі стандартні можливості налаштування товарного ряду.
Багато платних і безкоштовних модулів.
Інтеграція з багатьма платіжними системами.
Невелика вага.
Популярність, знайти недорогого фахівця буде нескладно.

Недоліки:

Генерація дублів сторінок.
Проблеми з 404.
Помилки з URL сторінок.
Модулі дозволяють реалізувати частину перерахованих пунктів зі статті: наприклад, є модуль для підключення Турбо-сторінок Яндекса, модуль для мікророзмітки та інші.

CS-CART

Движок з платної ліцензії для створення інтернет-магазину. Підходить для великих і середніх магазинів, можливості для настройки каталогів і продажу добре розвинені, але є проблеми з SEO.

Переваги:

Широка функціональність для управління товарами.
SEO-орієнтованість.
Синхронізація з 1С, Яндекс.Маркет і іншими сервісами.
Інтеграція зі службами доставки товарів.
Адаптивний дизайн.
Легка в управлінні адмінпанель.
Великий вибір додаткових модулів, платних і безкоштовних.

Недоліки:

Перед роботою потрібно інсталювати модуль PHAR.
Самостійно задає H1-H2, але робить це некоректно.
Макети можуть дублювати сторінки.
Підвищені вимоги до хостингу.

JOOMLA

Безкоштовна CMS з відкритим кодом для інтернет-магазину, найкраще підходить для невеликих проектів.

Переваги:

Безкоштовний движок.
Великий вибір безкоштовних плагінів.
Регулярні оновлення.
Зручна адмінка.

Недоліки:

Вимагає додаткового пошуку і установки додаткових розширень і плагінів.
Велика кількість плагінів ускладнює сайт.
Майже немає служби підтримки.

WORPRESS

Вордпресс – система управління контентом з відкритим вихідним кодом, написана на мові php.

Ось перелік основних переваг Вордпресс:

Движок і шаблони до нього можна завантажити безкоштовно;
Вибір шаблонів Вордпресс досить великий;
Швидка установка;
Зрозуміла і проста панель управління (админка);
Великий вибір доступних доповнень і розширень (плагіни);
Можливість вносити зміни в код шаблону.

З недоліків варто виділити наступні:

Часом низька швидкість завантаження сайту;
Обмежений набір базових функцій;
Дублювання сторінок і зображень;
Відносна недовіру пошукових систем до сайтів на безкоштовних движках.

При виборі CMS для свого магазину краще орієнтуватися на ту технічну функціональність, яка потрібна для вашого ресурсу. Якщо движок пристосований до цього, варто звернути увагу на схильність до SEO і на бюджет – іноді безкоштовні варіанти також можуть підійти для розробки. У популярних CMS зазвичай більше додаткових плагінів, навчальної інформації і правдивих відгуків.