Як підвищити юзабіліті сайту: 7 простих порад

Як підвищити юзабіліті сайту: 7 простих порад

У процесу створення контенту для сайту є свої тонкощі. Головне завдання – наділити тексти легкістю, щоб ваші читачі вільно читали їх і розуміли.

Коли контент легко читається, ваша аудиторія легко засвоює інформацію, якої ви ділитеся з нею, а це якраз є метою для вашого сайту, блогу або інтернет-магазину.

Основні принципи читабельної сторінки

Як розкрутити сайт? Безкоштовні та платні методи просування веб-ресурсу.

Корисний, легко читається контент виходить в результаті спільної роботи веб-дизайнерів і копірайтерів. Дизайн веб-сторінки повинен сприяти легкості читання, важливо все: колір, шрифт, відстань, оформлення і т.д.

У свою чергу копірайтер повинен писати такі тексти, які дозволяють читачеві легко знайти, прочитати і засвоїти їх.

Ось три основних принципи, яких слід дотримуватися:

Візуально текст і оформлення сторінки повинні бути приємними оку і легко сприйматися читачем (текст має бути добре видно, він повинен бути розбірливим).
Зміст повинен бути легким для розуміння.
Текст повинен бути таким, щоб його можна було швидко переглянути. Веб-користувачі не читають багато. Дослідження показують, що в кращому випадку ми читаємо 28% тексту на веб-сторінці.
Як же досягти відповідності контенту на сайті цим принципами? Про це ми і розповімо в нашій статті.

1. Зберігайте контент якомога коротшим

Добре відомо, що у веб-користувачів дуже короткий проміжок уваги, вони не читають статті ретельно і в повному обсязі. Дослідження змін звичок читання показали, що користувачі побіжно переглядають сторінки в пошуках потрібної їм інформації: шукають за ключовими словами, читають по діагоналі і неуважно.

Прийшов час звернутися до досліджень Якова Нільсена: він стверджує, що юзабіліті сайту може бути підвищено на 58% тільки шляхом скорочення текстів на ньому наполовину.

Скорочення статті збільшує її читабельність так само, як і вживання більш простих коротких пропозицій і слів. Це основні фактори, що впливають на зручність читання і розуміння.

Що можна зробити вже зараз:

  1. Переходьте ближче до справи якомога швидше. Не потрібно довгих вступів.
  2. Виріжте всю не дуже необхідну інформацію.
  3. Використовуйте легкі для розуміння слова і фрази.
  4. Уникайте довгих абзаців і пропозицій.
  5. Використовуйте зберігання часу і привертати увагу техніки, такі як використання цифр замість написання чисел прописом: «1000» замість «одна тисяча». Таке уявлення тексту полегшує побіжний перегляд тексту і дозволяє швидко схоплювати потрібну інформацію.

2. Використовуйте підзаголовки, щоб розбити довгу статтю на частини

Дослідження юзабіліті, проведені експертом по веб-контенту Джеррі Макговерн, привели його до висновку, що веб-читачі вивчають сторінку, подумки розбиваючи її на блоки та секції, він називає це «блокове читання».

Можно сделать кое-что для того, чтобы приспособиться под это «кружевное» чтение. Во-первых, разбить длинный текст подзаголовками, чтобы пользователь мог легко скользить вниз по странице. Это поддерживает пользовательскую манеру «блочного чтения», так как заголовки автоматически разбивают текст на блоки. А также соответствует манере пользователя просматривать страницу F-образным способом, так как заголовки помогают ему легко двигаться вниз.

 

Що можна зробити вже зараз:

  1. Перш ніж написати пост, спробуйте розбити його на логічні частини, які можна відокремити підзаголовками.
  2. Користуйтеся простими і короткими заголовками.
  3. Використовуйте ключові слова в тексті і заголовку, щоб привернути увагу користувача.

 

3. Допоможіть користувачам швидко просканувати вашу сторінку

Ми вже не раз згадували про те, що користувач прагне побіжно переглянути сторінку, потрібно допомогти йому в цьому, зробити її більш зручною для такого сканування, і юзабіліті підвищиться приблизно на 47% (згідно з дослідженнями Якова Нільсена).

Що можна зробити вже зараз:

  1. Зробіть перші два слова значущими. Коли користувач переглядає сторінку, він звертає увагу лише на кілька перших слів заголовка або посилання.
  2. Використовуйте ключові слова в заголовках і посиланнях.
  3. При написанні тексту використовуйте стиль «перевернутої піраміди», помістивши найважливішу інформацію на початку тексту.

4. Використовуйте марковані списки і форматування тексту

Згідно з дослідженнями, проведеними за допомогою Eye Tracker, користувач фіксував погляд на маркованих списках і виділеному шрифті (жирний або курсив).

Що можна зробити вже зараз:

  1. Зробіть текст таким, щоб можна було вставити список, маркіруйте його точками.
  2. Виділіть важливу інформацію курсивом або жирним шрифтом.

5. У тексті повинно бути достатньо простору

Відстань між символами, словами, рядками і параграфами – дуже сильно впливає на швидкість читання користувача і сприйняття їм інформації.

Що можна зробити вже зараз:

  1. Розглянути сайт, оцінити оформлення, виправити відстань, якщо десь воно дуже маленьке і заважає комфортному читання.
  2. Ретельно стежити за всіма розмірами і відстанями: поля, висота рядка, проміжок між буквами і словами, відступи тексту і т.д.

6. Посилання повинні бути правильними

Одне з найбільших переваг веб-контенту – можливість користуватися посиланнями.

Що можна зробити вже зараз:

  1. Використані посилання повинні відрізнятися кольором від тих, за якими користувач ще не переходив.
  2. Використовуйте підказки. Користувач повинен знати, чого варто очікувати при переході по посиланню.

7. Використовуйте візуальні ефекти

Фотографії, діаграми і графіки стоять тисячі слів. Використання візуальних інструментів значно підвищує читабельність довгого тексту.

І знову згідно з дослідженнями, проведеними за допомогою Eye Tracker, стало ясно, що користувачі приділяють дуже пильну увагу картинкам, які містять потрібну інформацію.

Однак деякі зображення користувачі ігнорують, зокрема типові сток-фото, які не мають прямого відношення до змісту тексту. Коли в поєднанні з іншими змінами на сайті, віддалялися і зайві зображення, юзабіліті підвищувався на 34%.

Що можна зробити вже зараз:

  1. Переконайтеся, що зображення відповідають змісту тексту.

2. Уникайте фотографій з стоку і безглуздих візуальних ефектів.

 

Як бачите, зовсім нескладно зробити деякі зміни на вашому сайті вже зараз, проте завдяки їм, юзабіліті сайту істотно підвищиться.