15 порад по seo-архітектурі сайту

15 порад по seo-архітектурі сайту

Архітектура сайту – це структура сторінок і програмної частини сайту. У неї входить навігація по сайту, мережа посилань, «хлібні крихти», сторінки категорій, файли карти сайту і так далі.

Робота зі структурою – одна з методик SEO, яка впливає на роботу користувачів з сайтом і на сприйняття його пошуковими роботами. Грамотно вибудувана архітектура направляє користувачів і пошукових роботів на важливі сторінки, допомагає їм знайти на сайті те, що вони шукають.

 

1. Задовольнити потреби користувачів
Це золоте правило роботи зі структурою. При роботі з посиланнями і навігацією потрібно відповісти на три ключових питання:

Що шукають користувачі?
Що для них важливо?
Як сторінки пов’язані один з одним?
Якщо сайт вдало побудований, користувач зможе максимально швидко вирішити свою проблему і знайти на ньому те, що потрібно.

посилання і анкор допомагає людям швидко переходити на потрібну сторінку;
контент структурований за темами;
інші важливі сторінки видно поза навігації.
Коли сторінки логічно пов’язані між собою, пошукові системи можуть краще розуміти і ранжувати кожну сторінку.

Всі рішення по перебудові структури потрібно приймати на основі даних по відвідувань сайту і аналізу свого ресурсу.

Проведіть аналітику і визначте:

  • які сторінки мають велику відвідуваність;
  • які більше збігаються з одними запитами;
  • з якими довше взаємодіють.
    Сторінки з високими показниками за цими параметрами повинні бути помітніше на сайті. Сторінки з меншими результатами швидше за все не так важливі. Наприклад, якщо на сторінку «Про нас» мало переходів, коли вона виділена в шапці і займає важливе місце в навігації сайту, то швидше за все вона не така корисна клієнтам.

2. Спростіть архітектуру

Під плоскою архітектурою розуміється структура сайту, де для переміщення з головною на будь-яку внутрішню сторінку потрібно якомога менше число кліків.

Багато оптимізаторів застосовують «правило трьох кліків»: жодна важлива сторінка на сайті не повинна бути на відстані більше трьох кліків від головної або іншої сторінки з високим авторитетом.

схема кліків

Якщо на кожній сторінці розміщено більше сотні посилань, то число можливих сторінок в межах трьох кліків зростає по експоненті, тобто прямо пропорційно кількості посилань:

200 посилань на сторінку дають 8 000 000 сторінок;
500 посилань на сторінку дають 125 000 000 сторінок;
1000 посилань на сторінку дають 1 мільярд сторінок.

Чим менше кліків потрібно, щоб дістатися до сторінки, тим її легше знайти, а чим ближче вона до головної, тим вона важливіше.

Це не правило, а рекомендація. Можуть виникати ситуації, в яких правило трьох кліків безглуздо. Але краще намагатися не розміщувати важливі сторінки далеко від головної.

У вас може виникнути питання: чому б не використовувати повністю плоску архітектуру сайту і не пов’язувати всі сторінки з головною?

Ідея хороша на перший погляд, але є дві причини так не робити:

Занадто велика кількість посилань має свої недоліки.
Повністю плоска архітектура позбавляє можливості організувати контекстуальную ієрархію в контенті, а це важливо для пошукових систем. Детальніше розглянемо цей пункт нижче.

Як перевірити рівень вкладеності
Якщо на вашому сайті багато сторінок, буде важко визначити кількість кліків для кожної сторінки вручну.

Автори пропонують скористатися сервісами для SEO-аудиту, які допоможуть визначити рівень вкладеності. Наприклад, це Screaming Frog, Ryte, Moz, SEMrush і інші. У OnCrawl до того ж є хороший звіт про внутрішніх посиланнях.

Більшість сервісів вважають рівень вкладеності, починаючи з головної сторінки. Іноді це ускладнює зрозуміти загальну архітектуру сайту, тому автори окремо рекомендують сервіси для візуалізації архітектури: WebSite Auditor і Sitebulb.

3. Задійте сторінки-хаби

Сторінки-хаби – важливі оглядові сторінки із загальною темою або категорією, які об’єднують дочірні категорії і докладні теми в одну.

Навіщо потрібні хаби:

Дають зрозуміти, про що теми в цьому розділі.
Відповідають на питання, які можуть виникнути у користувачів.
Містять посилання на важливі підтеми і категорії продуктів.
Зручніше для користувача, ніж загальні сторінки категорій.
Роблять тему значущою.
Приклад хаб-сторінки Consumer Reports:

Сторінка-хаб

Краще, коли на сторінку-хаб вказують багато релевантних посилань, щоб вони могли передати вагу посилань і на дочірні теми.

Сторінки категорій часто самі по собі є сторінками-хабами, тому що часто вже містять багато природних посилань. Розміщуйте на таких сторінках додаткову інформацію, крім список підкатегорій або статей і продуктів, ставте посилання на релевантні сторінки, які допоможуть користувачеві.

4. Створіть SILO-структуру контенту

Сторінки-хаби добре підходять для об’єднання схожих на ті, але краще на цьому не обмежитися і вибудувати контент по системі SILO. «SILO» означає «бункер,« закрита система ». SILO-структура – це структура ресурсу, заснована на семантиці контенту, що припускає розподіл тем по ієрархії.

Сторінка-хаб об’єднує контент в загальну гілку, а структура SILO відповідає за розподіл всередині цієї гілки.

Кожна ступінь ієрархії пов’язана зі ступенями вище і нижче себе. Це допомагає користувачам орієнтуватися і краще розуміти вміст.

Сторінки-хаби знаходяться вгорі ієрархії і зазвичай містять:

навігацію, в тому числі «хлібні крихти»;
контекстні посилання;
структуру URL.
Про них ще буде йти мова в матеріалі. Важливим є те, що потрібно групувати контент за темами і структурувати його від загальної категорії до конкретних позицій.

5. лінки сторінки, пов’язані з контексту

Отже, в архітектурі є хаб-сторінки і SILO-структура контенту. Наступний крок – організувати перехресні посилання у зв’язаних за змістом сторінок. Тобто крім посилань в ієрархії, сторінки одного рівня можуть бути також бути облінкований між собою. Це важливий пункт, які призведе до збільшення трафіку.

SEO-фахівці роблять це по-різному, але зазвичай вони лінки ті сторінки, які знаходяться на одній семантичної гілці в загальній категорії. Це ефективніше, коли товари, статті, підкатегорії пов’язані один з одним.

Розглянемо приклад, де дочірні позиції однієї категорії посилаються один на одного.

схема перелинковки

Це не єдиний спосіб оформити посилання: деякі SEO-фахівці роблять мінімум перехресних посилань, а інші намагаються послатися на всі сторінки.

Кращий спосіб зробити перелинковку – це поставити посилання на матеріал, який тісно пов’язаний з темою і може її доповнити. Якщо теми занадто розрізнені, наприклад, банні рушники та решітки для барбекю, то ставити посилання буде нерозумно.

6. Посилайтеся з авторитетних сторінок на важливі

Тепер, коли створені сторінки-хаби, SILO-структура контенту та перехресні посилання, можна додати ще посилання на цільові сторінки.

Це може бути:

продає сторінка, на яку потрібно перейти з головної;
сторінка з високою конверсією, яка знаходиться в SILO-структурі;
будь-яка не надто важлива сторінка, на яку немає посилань.
Ідея полягає в тому, щоб передати вагу добре відвідуваних сторінок на тупикові статті, що не мають посилань.

Як визначити, на які сторінки додати посилання? Скористатися інструментами:

У звіті внутрішніх посилань Google Search Console показано кількість внутрішніх посилань для ваших кращих 1000 URL-адрес.
Порада: якщо на вашому сайті понад 1000 URL-адрес, створіть окремі звіти Search Console на рівні каталогів, щоб отримати додаткові подробиці.
Сервіси Moz, Ahrefs і SEMrush покажуть метрики для кожного URL-адреси. Автор особливо рекомендує сервіс Link Explorer, він покаже високорівневі і приховані URL-адреси.
Google Analytics покаже, які сторінки отримують найбільший трафік, а які сторінки добре конвертуються і виграють від підвищення трафіку.

7. Оптимізуйте нагінацію

Для сторінок категорій зі списками з 100 або 1000 позицій є три методи, які допоможуть згладити великі масиви пунктів в архітектурі сайту:

пагінація, тобто розподіл однорідного контенту по сторінках;
перегляд всіх позицій;
нескінченна прокрутка.
Найпростіше і популярне рішення – розбивати списки по сторінках. Правильна реалізація допоможе згладити архітектуру сайту і повідомити Google, що всі записи на сторінках – частина однієї і тієї ж спільності. Більшість оптимізаторів вибирає цей спосіб.

З іншого боку, сторінки з функцією «переглянути все» також можуть згладити архітектуру сайту, зв’язавши всі записи з однієї сторінки. Деякі seo-фахівці використовують цей метод, оскільки вважають, що Google краще сканує записи, що знаходяться на одній сторінці. Це добре працює, якщо у вас мало позицій. Якщо категорій більше 100, то сторінка може повільно завантажуватися, або її буде незручно переглядати через особливості інтерфейсу.

Гібридний підхід – це «нескінченна прокрутка». Результати постійно завантажуються в браузер користувача, але маркуються по сторінках, які легко сприймають роботи.

Як оптимізувати посторінкову розбивку?
При використанні розбивки на сторінки легко випустити з уваги дрібниці, які могли б допомогти в SEO і юзабіліті:

Використовуйте правильну розмітку, включаючи посилання rel = “next” і rel = “prev” або заголовки.
Не нехтуйте посиланнями внизу сторінки. Це фактичні посилання, тому вони також впливають на SEO.
Майте на увазі, що посилання на сторінки – це реальні посилання, які впливають на зручність використання і краулінга, тобто сканування сайту ботом-краулер.
Замість того, щоб розбити сторінки в звичайному лінійному режимі (2, 3, 4 і так далі), деякі оптимізатори використовують інші методи:

Приклад розбивки сторінок

8. Використовуйте розумні фільтри

Розумні фільтри відносяться до навігації, вони дозволяють сортувати і звужувати результати на основі багатьох критеріїв.

Фільтрація корисна відвідувачам сайтів, але для пошукових систем вона створює мільйони комбінацій URL-адрес. Багато з них дублюють вміст, це заважає сканувати та індексувати сайт.

Як можна вирішити проблему: треба направляти пошуковики на унікальні сторінки з великим трафіком і забороняти сканування, тобто краулінга, менш значущих сторінок.

У наведеному прикладі Google може індексувати сторінку «Сандалії для дівчаток», але є сенс закрити від індексування сторінки типу «Сандалії для дівчаток нульового розміру».
Після того, як ви зрозумієте, які URL-адреси ви хочете індексувати, а які ні, у вашому розпорядженні багато інструментів для управління розумної фільтрацією, в тому числі:
Мета-роботи
robots.txt
rel = canonical
параметри Search Console
атрибути nofollow
схеми JavaScript

9. Використовуйте HTML карту сайту

Майже всі розуміють важливість HTML-файлів карти сайту, але такі файли, вбудовані в веб-сторінки, зустрічаються все рідше. Автор статті пропонує їх повернути.

HTML-карта сайту знаходиться на сайті, але не в файлі HTML, вона доступна користувачам для читання і надає відвідувачам сайту і пошуковим роботам підказки про структуру сайту і актуальних посиланнях.

Розглянемо HTML-карту для New York Times. У ній відображена кожна сторінка на сайті, вони збудовані за датою, формату контенту і темі.

HTML-файли карти сайту більш ефективні на великих сайтах, де структура сайту може бути очевидна не відразу, або маршрути сканування не ідеально оптимізовані. Але і сайтам подрібніше можуть стати в нагоді карти сайту, оскільки вони можуть допомогти користувачам орієнтуватися.

10. Лінки на новий контент

Буває така проблема: опублікували новий контент, але він отримує дуже мало переглядів, рейтингу і трафіку. Проблема в тому, що у Google немає сигналів, якими можна було б повідомити про новий контенті. Навіть якщо ви помістіть його в свою карту сайту і поділіться інформацією в соціальних мережах, цього буде недостатньо.

Одним з простих рішень буде поставити посилання на новий контент на головній та інших важливих сторінках сайту.

Джон Мюллер з Google пояснює:

Велике значення має те, що новий контент досить сильно пов’язаний зі структурою сайту, іноді при цьому і зі стартовою сторінкою. Так що у багатьох сайтів є бічна панель, на якій виводяться нові статті або продукти, які ви хочете підштовхнути в результатах пошуку.

Новинні сайти і блоги підходять для таких посилань з новим контентом, а з більш статичними сайтами або інтернет-магазинами з великою кількістю товарів можуть бути проблеми.

Помістити новий контент на чільне місце головної сторінки може бути незручно з точки зору юзабіліті, тому краще розглянути для цього бічні панелі, сторінки блогів. Але не забувайте, що якщо для пошуку нових сторінок буде потрібно багато часу, то індексація теж може затягнутися. Додайте важливий контент по можливості в легкодоступних областях.

11. Посилайтеся з нових статей на старі

Це один з найстаріших методів в SEO-підручниках, але він працює. Кожен раз, коли ви публікуєте новий контент, намагайтеся посилатися на кілька матеріалів з вашого старого контенту, коли це доречно.

Зв’язування нового контенту з більш старим приносить користь:

Автоматично створює і допомагає зміцнити хаби.
Створює актуальну зв’язок між старими і недавно створеними сторінками.
Дає новизну і підвищує авторитет старим сторінок.

12. Використовуйте «хлібні крихти»

«Хлібні крихти» – навігаційна ланцюжок по сайту, яка показує шлях від кореня сайту до сторінки, на якій знаходиться користувач.

Про те, що таке «хлібні крихти» і навіщо вони потрібні, було написано багато матеріалів. Загострити увагу на їх ролі в архітектурі сайту:

визначення відносної позиції URL-адреси в ієрархії;
зв’язування матеріалів всередині SILO-структури контенту;
навігація по сайту для відвідувачів.

13. Позбавтеся від розбухання сайту посиланнями

Вище в статті було кілька методів для збільшення посилань, але тепер потрібно поговорити про обмеження їх кількості, щоб зменшити розбухання сайту.

Навіщо потрібно видаляти непотрібні посилання:
Менша кількість посилань простіше контролювати.
Якщо на сайті будуть тисячі посилань, Google повинен буде сканувати ці URL, і порядок сканування може не збігатися з бажаним.

Практичний приклад: якщо в шапці сайту є посилання на все: повідомлення, інформацію про компанії, доставці, вхід в аккаунт і інше, то менше значення буде у важливих посилань внизу сторінки.

Wayfair видалили 150 посилань з навігації по сайту, в тому числі 31 посилання з футера, тобто з підвалу сторінки. Потім вони тестували результати, як полегшена архітектура сайту сприймається пошуковими системами.

В результаті сайт отримав більше переходів, збільшення трафіку і ранжирування, і користувачі стали швидше знаходити потрібну їм інформацію.

В результаті актуальна релевантність і задоволення призначених для користувача потреб впливає краще, ніж так звана глибина кліка, тобто кількість кліків для переходу на сторінку.
Замість того, щоб пов’язувати посиланнями всі можливі сторінки на вашому сайті, краще зосередитися на актуальних і корисних сторінках, які задовольнять призначений для користувача Интент.

Один з методів зрозуміти, що цікаво користувачеві – відкрити теплові карти кліків. Автор наводить як приклад окремий сервіс HotJar, він покаже, на які елементи сайту користувачі клацають і які області переглядають. Така інформація є також в Google Analytics. За цими даними можна коригувати розташування посилань і прибирати незатребувані.

Теплова карта кліків сайту

Цим методом можна виявити зайві посилання. Іншими причинами розбухання сайту будуть зайві посилання в підвалі, хмари тегів і будь-які інші посилання, які автоматично генеруються CMS.

Хоча Google може сканувати безліч посилань на один URL, це не означає, що чим більше посилань, тим краще.

14. Використовуйте ієрархічну структуру URL

При організації вашого контенту часто краще використовувати URL-адреси, які відображають структуру вмісту. Наприклад, якщо ви продаєте килими в відділі меблів, то URL-адресу міг би виглядати так: https://example.com/furniture/rugs

Навіщо потрібна ієрархічна структура URL:

Користувачі можуть по URL зрозуміти, де знаходяться.
Ключові слова в URL-адресу можуть допомогти в ранжируванні і CTR.
Плюс до ранжирування: Google використовує показники рівня вкладеності сторінки, щоб якийсь час визначати за цим важливість і релевантність нових URL-адрес.
Деякі веб-майстри «підробляють» плоску структуру каталогів, розміщуючи всі URL-адреси в корені або обмежуючи папки. Хоча цей метод може мати свої переваги, для Google набагато важливіше те, скільки кліків до переходу на сторінку контенту, а не скільки інформації між Слеш в її URL.

15.Використовуйте правильні анкори

Анкор – це частина архітектури вашого сайту. Коли ви посилаєтеся на сторінку, Google використовує анкор для присвоєння релевантності вашому контенту, текст анкора інформує користувачів при кліці

Текст анкора повинен бути описовим і по можливості навігаційним.

Приклади поліпшення анкорного тексту:

Головна> Zyppy
Sheets> Fitted King Sheets
Інструменти> Безкоштовні інструменти для SEO

Робота з пріоритетом першого посилання
Коли ви ставите посилання на сторінку з усією навігацією по сайту, посилання стає анкорний. Це так, навіть якщо ви поставите кілька посилань на одну сторінку, в цьому випадку, судячи з досвіду автора статті і експериментів, Google вважає перший анкорний текст, який знайде. Таке посилання стане пріоритетною. Це означає, що коли ви поставите посилання на сторінку з навігацією, ви, можливо, більше не зможете змінювати ваш внутрішній анкор, який міг би принести користь для SEO.

Тому іноді доводиться вибирати між анкорний посиланням на навігацію по сайту і можливістю змінювати текст анкора. Деякі оптимізатори з цієї причини залишають важливі сторінки поза своєю навігації.

В інших випадках для посилань, які не входять до вашу навігацію, ви можете змінювати якірний текст з будь-якого місця вашого сайту.

Як писали раніше: Як вирішувати завдання email-маркетингу